tisdag 8 juli 2008

Snabbresumé

Lillfis har hunnit fylla 2, som sagt. Här målar han ägg i påskas.
Det är mycket kan själv på den här lille mannen. Här följer två talande exempel.

Mamman: Jacob, ska jag hjälpa dig med byxorna?
J: NEJ, jag älper mej hälv!

Mamman: Jacob, ska jag bära dig upp för trappen? (Nej, jag borde inte bära 17 kg-klimpen, men han var faktiskt sjuk...)
J: NEJ, ja bär mej hälv!

Bästa film: Nemo
Bästa sång: Här kommer Pippi Långstrump
Bästa bok: Lille Spigg
Bästa mat: Vattenmelon och vindruvor
Idol: Biblo



Blommorna från Mamma K:s morfar var underbara i år. Delar av beståndet flyttar med oss, så blir det bara!

I april for Mamma K till Rom och tog konstnärliga bilder. Härlig semester i en underbar stad.















I maj var vi på flygvapenmuséet i Linköping. Där kunde man bygga en superhäftig vattenraket. Pappa M projekterar sedan dess på en likadan hemma: Pet-flaska, plastkork från vinflaska, en hink med vatten, tratt, en rejäl cykelpump. Jo vi har nog allt. Undrar bara var avfyrningen ska ske? Ta beteckning!

En liten kille fick prova fräcka glasögon!















Storfisen har lärt sig cykla!!!
Efter mycket oerhört opedagogiskt tjat från föräldrar så gick det till slut. Hoppas att han glömt hur jobbiga vi var mot honom.

Rasmus är nu fyra och ett halvt. Halvan är viktig. Han funderar mycket och kommer på bra lösningar på det mesta.

R: Om det är en fågel som kissar vitt och bajsar svart, då är det en skata.

R: När vi får vårt nya hus, då kan pappa och jag bo där. Du och Jacob kan bo i det gamla, mamma.
(Jaha...?)

Gillar: Mat och kramar
Är rädd för: Myror och spöken

Sommarens händelse? Monster Jam på Ullevi!

Det var Tom Meents i Max D som naturligtvis vann racingen, El Toro Loco tog hem freestylen.
Bilden visar mammor och barn framför Grave Digger som tyvärr inte kördes av Dennis Anderson den här gången och nu får jag inte skriva mer om det för jag ser hur nördigt det här blev....


Se upp! Det är sånt här som kan ske när man gått upp med sina barn kl 05 alltför många dagar. Då finns (eller fanns förra året) det inget annat att se på tv än, just det, Monster Jam. Plötsligt vet man mer än man törs erkänna... Eller var det kanske det jag precis gjorde?

Ja, vi har börjat packa! I slutet på juli flyttar vi till vårt nya hus. Hela 850 m fågelvägen från där vi bor idag.

Just nu har vi båda husen och ett beskrivligt kaos råder på bägge sidor om Fjällbo ängar. Hur ska det se ut om ett par veckor?

Vi återkommer...

Inga kommentarer: