fredag 7 september 2007

Besök på mammas jobb och lusfritt än så länge...

Det har kammats och skrikits, men inga djur har hittats i huvudena på familjen. Inga löss och inga giraffer. Fast det kliar som sjutton fortfarande, i alla fall på mig. Sen får jag inte komma på Rasmus nya kalas heller, fast det var inte helt oväntat. Jacob får inte heller komma på kalaset efter att han raserat ett duplobygge.

Igår hade jag för första gången med båda lillfisarna till jobbet. Rasmus tyckte det var rätt så intressant. Det är många stora killar på ditt jobb, mamma. Jo.

Det bästa var att få rita på whiteboard tavlan på mammas kontor. Han ritade så fint på den och lite på väggen också. Sen satt han i knäet på mig och tittade på dataskärmen. Vi kollade igenom de foton jag hade på datorn. Sen provade han hur muspekaren for över skärmen när han rörde musen. Jag förklarade att ikonerna på skrivbordet kan man klicka på och då händer det olika saker. Han förde pilen upp och ner en stund alldelles tyst. Sedan sa han: Jag väljer den här, mamma. Han pekade på den fina Matlab-ikonen. Mammas kille! *stolt*

Jacob sov sig igenom hela besöket på mammas jobb.

Inga kommentarer: